۱۳۸۷ مرداد ۲۸, دوشنبه

انتقال تنظيمات ويندوز به يک کامپيوتر ديگر

اکثر کاربران هنگامي که قصد تعويض سيستم عامل ويندوز خود را دارند ، اقدام به گرفتن Backup بصورت دستي از فايلهاي مورد نياز خود مي کنند . ولي تنظيماتي را که در قسمت هاي مختلف ويندوز انجام داده اند را مي بايست دوباره در ويندوز جديد انجام دهند و اين امر مستلزم صرف وقت زياد ميباشد . کاربران ويندوز Xp ميتوانند به جاي صرف اين همه از ابزار مفيد و قدرتمند File and Setting Transfer Wizard استفاده کنند . اين ابزار مفيد و قدرتمند را ميتوانيد در سي دي نصب ويندوزو در مسير زير
X:\Support\Tools\FASTW.exe يا در منوي نصب ويندوز که بصورت اتوماتيک پس از قرار دادن سي دي ويندوز XP درون سي دي رام ظاهر مي شود گزينه Perform Additional Tasks و سپس Transfer File and Setting را انتخاب کنيد . درابتدا بايد مشخص کنيد که کامپيوتري که در حال حاضر با آن کار ميکنيد ، کامپيوتر قديمي است يا جديد ؟
پس از انتخاب نوع کامپيوتر ، نرم افزار اقدام به بررسي سيستم عامل نموده و سپس از شما محل ذخيره اطلاعات مورد نياز را سوال ميکند . در صورتي که مايل به ذخيره اطلاعات در ديسکت هستيد ، تنها مقدار کمي از اطلاعات را ميتوانيد ذخيره کنيد . در غير اين صورت گزينه آخر Other را اتنخاب کرده و به مرحله بعد برويد . در اين قسمت نوع انتقال داده ها را مشخص کنيد ، تنظيمات ، فايلها يا هر دو ؟
در صورتي که مايل به انتخاب جزئيات بيشتري در مورد گزينه انتخاب شده هستيد ميتوانيد گزينه Let me … را تيک بزنيد . در صورتي که گزينه تنظيمات دلخواه را زده باشيد ، در مرحله بعد ميتوانيد تنظيمات يا فايلها و پوشه هاي مورد نظرتان را حذف يا اضافه کنيد . بس از انجام اعمال مورد نظرتان به مرحله بعد برويد .
ممکن است نام چند نرم افزاري را که خودتان نصب کرده ايد را در اين مرحله ببينيد . در اينجا طي يک پيام نرم افزار هايي که مي بايست در ويندوز جديد نصب کنيد را به شما نشان ميدهد . پس از زدن دکمه Next نرم افزار شروع به ذخيره اطلاعات مي کند.
در اين جا مرحله اول به پايان رسيده و شما پس از نصب ويندوز جديد ، با انجام مرحله دوم ميتوانيد تنظيمات و فايلهاي مورد نظرتان را بازيابي کنيد .
مرحله بازيابي
ابتدا نرم افزار را در ويندوز جديد اجرا کنيد و در قسمت اول گزينه New Computer را انتخاب کنيد . به مرحله بعد برويد و در اين مرحله گزينه آخر Other را اتنخاب کنيد يا در صورت استفاده از ديسکت ، گزينه مربوط به آن را انتخاب کنيد . پس از انتخاب گزينه Other توسط دکمه Browse محلي را که در مرحله قبل اطلاعات را در آنجا ذخيره کرده ايد را انتخاب کرده و دکمه Next را کليک کنيد . نرم افزار شروع به بازگرداني اطلاعات و تنظيمات جديد به ويندوز جديد مي کند و در پايان از شما ميخواهد براي اعمال تنظيمات يک با Restart کنيد .
نويسنده : ابوالفضل هوشيار

هیچ نظری موجود نیست: